Quantcast
Browsing latest articles
Browse All 10 View Live

På hesteryggen i Pantanal

Foto: Susanne Haugan Åh dere, vi lever virkelig det gode liv her borte. To utflukter per dag, masse god mat innimellom, med sovepauser i hengekøyene når varmen blir for intens. Åh! I don’t want to go!...

Blant dyrene i Pantanal

I går dro vi først på en liten safaritur tidlig på morgenen. Vi kjørte i en åpen bil, og så litt av hvert langs den støvete landeveien. Dette våtmarksområdet er ENORMT, og det er derfor vanskelig å se...

Piraya på kroken

Foto: Susanne Haugan Det er noe ekstra spesielt med å sitte sammen med lokale gutter, ved en brunsvart elv midt i Pantanal i Brasil, med en fiskestang i hånden hvor kroken er fylt med kjøtt, og synet...

Snorkling i Bonito

Etter mange fine døgn i Pantanal var det tid for å dra fra pousadaen. Vi sa our goodbyes til Pedro som hadde vært «our man» på ranchen, og klatret deretter opp på lasteplanet til bilen som skulle...

Iguaçu Falls – den brasilianske siden

I dag tok vi atter turen til Iguassufallene! Men denne gangen den brasilianske siden. Siden vi skulle ta flyet klokken 15 i dag trodde vi at vi hadde skikkelig dårlig tid (var litt treg i starten i...

O Veleiro B&B – og alle apekattene

Da vi kom hit til Rio de Janeiro hadde vi egentlig ikke lyst å gi slipp på følelsen av «villmarka og friheten» ved å bo nede på Copacabana eller de andre ville bystrøkene. Så da vi fant O Veleiro...

Escadaria Selarón

I dag har vi hatt en SKIKKELIG avslappende og fin dag. Etter apebesøket tok vi metroen inn til Centro og gikk litt rundt der (var som å komme til Europa), før vi skrådde innover og gikk inn til Lapa....

Cristo Redentor

Han har stått der oppe i over 80 år. Voktet over byen, fra den fattige manns favela til stormansboligene ved Leblon. Han skuer utover havnen og har et øye med de utallige båtene, og de frodige, grønne...

Solnedgangen sett fra Sukkertoppen

I dag har vi besøkt en av de andre store attraksjonene her i Rio de Janeiro, nemlig Sukkertoppen! Den spesielle fjellformasjonen som stikker opp mellom Botafogo og Copacobana. For å komme opp tar de...

Strandliv i Rio

Siste dagen i Rio de Janeiro skulle virkelig nytes til det fulle. Etter å ha matet apekattene banan til frokost, var det vår tur og vi spiste oss gode og mette siste morgenen på O Veleiro, hvor vi...

Browsing latest articles
Browse All 10 View Live

Latest Images

Pangarap Quotes

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.